Co to są metatagi oraz które z nich są ważne?

Jeśli spędziłeś jakiś czas w Internecie czytając o SEO, na pewno słyszałeś o metatagach, o których wspomina się wszędzie. Metatagi są istotną częścią każdej strategii SEO, a jeśli chcesz poprawić swoją pozycję i stać się bardziej widocznym, musisz się o nich trochę dowiedzieć.
Co to są metatagi?
Mówiąc najprościej, metatagi to sposób na komunikację z wyszukiwarkami i innymi robotami internetowymi. Te roboty nie rozumieją języka pisanego i mają trudności z określeniem rodzaju treści na stronie.
Dlatego umieszczasz metatag w nagłówku swojej strony internetowej, a w nim spróbujesz opisać, o czym jest strona internetowa w zwięzły, przykuwający uwagę i informacyjny sposób. Ułatwi to robotowi indeksującemu interpretację Twojej strony internetowej i upewni się, że użytkownicy widzą odpowiednie treści.
Dlaczego potrzebujemy metatagów?
Być może zastanawiasz się, jaki jest cel pisania czegoś, co najczęściej widzą roboty internetowe. Czy Twoja strona nie jest skierowana do klientów?
W rzeczywistości badania pokazują, że ludzie korzystają z wyszukiwarek takich jak Google i Bing, aby częściej znajdować strony internetowe. Posiadanie metatagu nie tylko pomoże ci osiągnąć wyższą pozycję, ale także pomoże ci powiedzieć Google i Bingowi, jak wyświetlać cię w wynikach wyszukiwania. Będziesz mógł im powiedzieć, jakie zdjęcie pokazać, jaki opis wyświetlić i jaki rodzaj działalności prowadzisz. W ten sposób będziesz w stanie stworzyć idealny wynik wyszukiwania, który pomoże Ci wyróżnić się na tle innych.
Co więcej, meta opis pomoże wyszukiwarkom zidentyfikować rynek, na który kierujesz reklamy, dzięki czemu pokażą Twoją stronę internetową tym, którzy mają większą szansę na większe zainteresowanie Twoim produktem/treścią. Metatagi pomogą Ci generować więcej kliknięć od bardziej zainteresowanych użytkowników, a Twoja witryna odnotuje ogromny wzrost i zwiększony ruch.
Które elementy metatagów są najważniejsze?
Ze względu na ich siłę i użyteczność metatagi zawierają wiele elementów i poprawek. Może to być trochę przytłaczające dla kogoś, kto nie ma dużego doświadczenia w pracy z metatagami. Oto lista najważniejszych tagów, jak ich prawidłowo używać i co należy wziąć pod uwagę:
Tytuł
Chociaż technicznie nie jest częścią metatagu, ustawienie tego tagu jest niezwykle ważne. To, co tu piszesz, określa, w jaki sposób Google decyduje, jakie osoby mogą być zainteresowane Twoją witryną. Ważne jest, aby tytuł był odpowiednio napisany i podkreślał główny pomysł/produkt na Twojej stronie.
Opis
Prawdopodobnie tak samo ważny jak tytuł, trafnie nazwany, opis to miejsce, w którym podsumowujesz swoją stronę w krótkim akapicie (około 155 do 175 znaków). Ten opis wyświetla się pod tytułem strony w wyszukiwarkach. Ten akapit skupi się na najważniejszych elementach strony i powinien sprawić, że użytkownik będzie podekscytowany kliknięciem w Twoją witrynę i przeczytaniem więcej. Najlepszą praktyką jest zakończenie go silnym wezwaniem do działania.
Rel = kanoniczny
Czasami musisz napisać kilka stron, które mają bardzo podobną treść z małymi różnicami. Zwykle dzieje się tak, gdy opisujesz kilka podobnych produktów lub kierujesz do podobnych odbiorców na swoich stronach internetowych.
Tutaj wkracza rel=canonical. Bardzo silny, ale rzadko używany element, który pozwala informować wyszukiwarki, która strona spośród wielu odmian jest stroną główną (canonical). Dzięki temu wyszukiwarki będą wiedziały, że chcesz skierować większy ruch na tę stronę i nie będziesz karany za podobną treść na różnych stronach.
Meta-roboty
Element robotów jest nieco bardziej skomplikowany niż reszta, a to dlatego, że daje ci niewielką kontrolę nad tym, jak roboty radzą sobie z Twoją witryną. Kilka najważniejszych wydarzeń musi obejmować:
<meta name=”robots” content=”noindex” />
- mówi wyszukiwarkom, aby nie indeksowały ani nie wyświetlały określonej strony w wynikach wyszukiwania. Jest to niezwykle przydatne, gdy pracujesz nad niedokończoną stroną lub nie chcesz, aby ktoś widział określoną stronę.
<meta name=”robots” content=”notranslate” />
- uniemożliwia Google i Bing automatyczne tłumaczenie Twojej strony na inne języki. Jest to przydatne w wielu przypadkach, od stron humorystycznych, których nie można przetłumaczyć, po prawnicze, które po prostu dezorientują automatycznych tłumaczy i sprawiają, że Twoja strona wygląda na bełkot.
<meta name=”robots” content=”nofollow” />
- to kolejny bardzo potężny. Zazwyczaj, gdy umieszczasz link do strony w swojej witrynie, wyszukiwarki uważają to za rekomendację i dlatego wyświetlają te strony wyżej w wynikach wyszukiwania. Często nie obchodziłoby Cię to, ale co by było, gdyby strona dotyczyła produktów konkurencji? Oczywiście nie chcesz pomagać swoim konkurentom. Jest kilka innych scenariuszy, w których jest to przydatne, więc nie zaszkodzi dodać ten element do swojego repertuaru.