Czy emotikony zwiększają zaangażowanie w mediach społecznościowych?

Emotikony w marketingu: Zwiększ zaangażowanie i konwersje dzięki mocy emoji. Dowiedz się, jak skutecznie używać emotikonów w swoich kampaniach.

Emotikony są dziś wszędzie – od prymitywnych emotikonów używanych przez nerdów w aplikacjach tekstowych sprzed Internetu, udało im się stworzyć każdy aspekt naszego współczesnego życia. Każdego dnia używa się ponad 6 miliardów emotikonów, milenialsi są coraz bardziej zadowoleni z używania emotikonów w bardziej formalnych pismach , zaczynamy widzieć reklamy zawierające emotikony w celu zwiększenia sprzedaży, a wbrew wszelkiej logice i racjonalności widzieliśmy, jak całe filmy które są o emotikonach .

Ta proliferacja i wpływ emotikonów muszą być dobrze zrozumiane przez internetowych uczonych. Jako marketerzy w wyszukiwarkach naszym obowiązkiem jest poznanie sposobów zwiększania zaangażowania na zarządzanych przez nas stronach w mediach społecznościowych i próba zwiększania współczynników konwersji. W tym wpisie przyjrzymy się skuteczności emotikonów, sposobom włączenia ich do kampanii w mediach społecznościowych oraz potencjalnym upadkom, przed którymi powinien uważać SEM.

Emoji prawdopodobnie zwiększą zaangażowanie i współczynniki konwersji

Dane są przytłaczające – częste używanie emotikonów zwiększa zaangażowanie, współczynniki klikalności i współczynniki konwersji. Zostało to wykazane w badaniach. Dotyczy to wszystkich głównych platform mediów społecznościowych: Facebooka, Twittera. TikToka i Instagrama.

Dzieje się tak dlatego, że emotikony, jeśli nie są przesadzone, sprawiają, że posty są bardziej powiązane z czytaniem, nie sprawia wrażenia, że ​​firma jest zbyt ważna, i może być oderwaniem się od monotonnych tekstów, które nie przyciągają już obserwującego oko.

Musisz tylko pamiętać, że na oficjalnej standardowej liście Unicode znajduje się 2666 emoji i nie wszystkie 2666 emoji są sobie równe. Niektóre emotikony są całkowicie wyłączone z listy z powodów kontekstowych i ich podwójnego charakteru. Inni działają lepiej w niektórych sektorach niż pozostałe. Jedyną radą, jaką możemy dać, jest byś podążał za własnym osądem internetowym, ale upewnij się, że zbierasz dane i mierzysz zaangażowanie oraz sprawdzasz, co działa, a co nie w Twoich mediach społecznościowych.

Emoji nie zastępują innych rodzajów treści

Jeśli można używać emotikonów, można ich również nadużywać. Wyjaśnijmy jedno: emotikony nie zastępują ciekawych treści – nawet przy zwiększonym zaangażowaniu są nadal mniej wciągające niż memy, infografiki i filmy.

Chociaż uważamy, że dobrym pomysłem jest włączenie rozsądnej liczby emotikonów do swoich postów tekstowych, nie należy zapominać, że potrzebujesz zróżnicowanej osi czasu z szeregiem różnych rodzajów treści, aby przyciągnąć różne segmenty swoich obserwujących.

Skuteczność emotikonów, z których korzystasz, zależy od platformy, danych demograficznych Twoich obserwujących i sektora

Aby uprościć sprawę, SEM czasami lubi łączyć wszystkie platformy mediów społecznościowych, gdy wymyślają strategię, ale to nigdy się nie udaje – dotyczy to również korzystania z emoji.

Skuteczność emotikonów jest różna na różnych platformach: korzystanie z emotikonów jest skorelowane ze wzrostem zaangażowania o 48%, zwiększa polubienia na Facebooku o około 57%, a tweety wykazują wzrost o 25% tylko wtedy, gdy używane są emotikony.

Demografia i sektor, z którym pracujesz, również wpływają na to, jak powinieneś używać emotikonów. Millenialsi są znani z miłości do emotikonów, ale praktyka ta jest znacznie mniej powszechna wśród wyżu demograficznego. Powinieneś być tego świadomy.

Podziel się swoją opinią
Avatar photo
Paweł Deluga

Założyciel i główna siła napędowa Webmedia STUDIO, wspierający przedsiębiorstwa w ekspansji biznesowej poprzez kompleksowe zarządzanie, wsparcie technologiczne, zabezpieczanie oraz doskonalenie stron opartych na WordPress i sklepów WooCommerce.

Artykuły: 22

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *