Czy strony wielojęzyczne wpływają na SEO?

W coraz bardziej zglobalizowanym świecie, w którym królują międzynarodowe korporacje, wielojęzyczne strony internetowe stały się normą dla wielu firm. Chociaż zalety wielojęzycznych stron internetowych przeniknęły do ducha czasu świata biznesu, większość z nich nie zwraca uwagi na wpływ SEO podczas dodawania nowych języków. W tym wpisie przyjrzymy się wpływowi wielojęzyczności na optymalizację wyszukiwarek, ruch, autorytet witryny, a następnie zbadamy rozwiązania problemów, które możesz napotkać podczas dodawania nowych języków do swojej witryny.
Bez podejmowania specjalnych kroków, wielojęzyczne strony internetowe mogą być bardzo niekorzystne
Dodanie obsługi wielojęzyczności do serwisu wymaga zmiany struktury serwisu, a dodanie nowych języków drastycznie zmieni zawartość serwisu. Połączenie tych dwóch czynników może być bardzo ryzykowne, jeśli nie podejmiesz niezbędnych środków ostrożności. Może mieć wiele niekorzystnych skutków ubocznych:
- Zmiany w strukturze witryny mogą zmniejszyć jej optymalizację: zawsze musisz być bardzo ostrożny, gdy dokonujesz fundamentalnych zmian w strukturze witryny. Dodając nowe fragmenty kodu i usuwając istniejące, możesz zepsuć optymalizację stron. Może to sprawić, że indeksowanie będzie trudniejsze lub bardziej mylące, co ostatecznie zaszkodzi Twojej witrynie.
- Nowa treść w nowych językach może obniżyć jakość treści w oczach robotów wyszukiwarek: jeśli nie rozgraniczysz wyraźnie treści w nowym języku i nie oznaczysz jej tagiem bieżącego języka, boty wyszukiwarek mogą tak pomyśleć jest źle napisany po angielsku, bełkotliwy lub nieistotny. Dlatego istnieją specjalne tagi, które wyraźnie wskazują, w jakim języku jest każda strona, a mieszanie różnych języków na jednej stronie jest mocno odradzane.
Są to bardzo realne i wyraźne zagrożenia przy wdrażaniu wielojęzyczności i musisz się upewnić, że robisz to dobrze! Jeśli nie ufasz własnym umiejętnościom kodowania i SEO, powinieneś zatrudnić agencję, która zrobi to za Ciebie!
Wielojęzyczne strony internetowe mają większy potencjał długoterminowy
Wielojęzyczność to jednak nie tylko zguba i smutek dla SEO – istnieje duży potencjał, jeśli dobrze to zrobisz. Wiele rzeczy jest możliwych tylko za pośrednictwem wielojęzycznych stron internetowych:
- Autorytet witryny, który ustanowiłeś za pomocą podstawowego języka, przenosi się do nowych języków: z biegiem czasu ustanawiasz autorytet witryny za pomocą linków zwrotnych i bezpłatnych wizyt w witrynie w podstawowym języku witryny. Jednak w miarę dodawania obsługi nowych języków ten autorytet witryny przeniesie się i będziesz w stanie uszeregować słowa kluczowe znacznie łatwiej niż tworzenie zupełnie nowej witryny dla nowego języka i rynku. Ten początkowy impuls jest ważny dla zapewnienia sukcesu.
- Umożliwia lokalną optymalizację SEO na nowe rynki w nowych lokalizacjach: jedynym sposobem na kierowanie reklam na lokalne rynki w innych regionach świata jest dodanie obsługi tych lokalizacji i języków w witrynie. Nawet jeśli zauważysz pewien spadek ruchu w Twojej witrynie z podstawowego języka i rynku, dodatkowy ruch i przychody z nowych rynków w większości przypadków z nawiązką to rekompensują. To potężna siła, która sprawia, że wiele firm dodaje nowe języki do swoich stron internetowych.