Na co należy zwrócić uwagę przy audycie strony internetowej

W każdym scenariuszu nie jest dobrze popadać w samozadowolenie, zwłaszcza przy prowadzeniu strony internetowej. Powodem tego jest to, że błędy technologiczne zwykle pojawiają się, gdy najmniej się ich spodziewamy. Aby uniknąć pozostawania w strefie komfortu, ważne jest przeprowadzanie regularnych audytów, mimo że wszystko działa płynnie. To zwróci twoją uwagę na obszary zainteresowania, zanim zamienią się w katastrofę.
Twoja witryna musi być kontrolowana co najmniej raz w miesiącu, aby uzyskać najwyższą wydajność. W audycie strony internetowej należy wziąć pod uwagę różne czynniki. Jeśli którykolwiek z tych elementów nie jest zgodny z ustalonymi standardami, będzie to niebezpieczne dla Twojej witryny i może mieć poważne konsekwencje dla liczby sprzedaży i odwiedzających.
Kopia zapasowa, kopia zapasowa… i jeszcze raz zrób pełną kopię zapasową
Przede wszystkim wykonaj kopię zapasową. Najlepiej, jeśli masz codzienną kopię zapasową, ale zanim zaczniesz wykonywać jakiekolwiek aktualizacje lub zmiany, wykonaj ręcznie kolejną kopię zapasową.
Sprawdź wtyczki i wersje oprogramowania
WordPress, w tym motywy i wtyczki, musi zostać zaktualizowany, aby naprawić problemy z bezpieczeństwem i błędy w celu utrzymania optymalnej wydajności. Możesz dowiedzieć się, czy korzystasz z najnowszej wersji WordPressa w sekcji „Aktualizacje” na pulpicie nawigacyjnym. Pokazuje również, czy twoje wtyczki są aktualizowane. Będziesz musiał kliknąć powiązane przyciski aktualizacji. Upewnij się, że najnowsze wersje są zgodne z ustawieniami hostingu (np. wersja PHP) oraz integracjami z systemami innych firm (np. integracjami API).
Sprawdź prędkość
Szybkość jest bardzo ważna w działaniu strony internetowej. Szybkie strony internetowe mają więcej konwersji i lepszy UX. Im szybsza strona internetowa, tym lepsza wydajność wyszukiwarki. Wolniejsze strony internetowe są karane i mają niską pozycję w wyszukiwarkach. Możesz użyć GTmetrix lub PageSpeed Insights , aby ocenić szybkość swojej witryny. Na stronie GTmetrix pamiętaj, aby wybrać odpowiednią opcję gdzie i jak chcesz analizować stronę.
Sprawdź treści na stronie
Dodanie nowych wpisów do Twojej witryny pokazuje wyszukiwarkom i użytkownikom, że masz aktywną i interesującą witrynę, którą warto sprawdzić. Możesz sprawdzić datę swoich ostatnich opublikowanych wpisów w części kokpitu „Wpisy”. Częstotliwość publikowania treści zależy od celów Twojej firmy. Powinieneś również sprawdzić sekcję komentarzy, aby określić, które komentarze powinny zostać opublikowane lub usunięte.
Sprawdź zabezpieczenia
Często skanuj swoją witrynę w poszukiwaniu podejrzanego kodu, złośliwego oprogramowania i wirusów. Jeśli Twoja witryna zostanie zainfekowana, może to prowadzić do poważnych problemów związanych z reputacją i finansami. Możesz zainstalować wtyczkę, która jest dostarczana z zaporą sieciową do blokowania podejrzanego ruchu, wzmacniania bezpieczeństwa witryny i skanowania w poszukiwaniu złośliwego oprogramowania. Jeśli korzystasz z hostingu zarządzanego premium WordPress, prawdopodobnie większość zadań związanych z bezpieczeństwem jest wykonywana przez dostawcę usług hostingowych.
Sprawdź uszkodzone linki
Uszkodzony link oznacza link do strony, która nie działa. Przeniesienie użytkowników na stronę z błędem 404, nakłaniającą ich do opuszczenia witryny, może być szkodliwe. To także negatywna wiadomość dla wyszukiwarek. Jeśli masz jakieś uszkodzone linki, przejdź do strony i usuń ją. Powinieneś przeprowadzać konserwację uszkodzonych linków WordPress co miesiąc, jeśli tworzysz dużo treści. Możesz zainstalować wtyczkę przekierowania WordPress, aby tworzyć przekierowania dla starych adresów URL.
Jak utrzymać wydajność strony internetowej
Przeprowadzenie audytu strony internetowej daje wyobrażenie o tym, jak funkcjonuje Twoja strona internetowa i wskazuje obszary, które wymagają konserwacji lub poprawy. Możesz użyć narzędzi i informacji, które pomogą Ci bezpośrednio z konsoli wyszukiwania Google i narzędzi Google PageSpeed . Z drugiej strony, jeśli potrzebujesz specjalistycznego audytu i konserwacji witryny, możesz skontaktować się z renomowaną agencją zajmującą się projektowaniem stron internetowych . Zawsze jest to kompilacja wiedzy i doświadczenia ludzi z narzędziami i technologią oraz wiedzą.