Po co mam pisać bloga skoro prowadzę sklep Internetowy?

Dlaczego warto prowadzić bloga? Zwiększ widoczność w sieci i pokaż ekspertyzę firmy. Odkryj kluczowe korzyści blogowania dla biznesu w naszym wpisie.

We wpisie na naszym blogu w tym tygodniu postaramy się odpowiedzieć na nurtujące pytanie, jakie zadaje sobie wielu właścicieli firm, gdy rozpoczynają swoją działalność: po co mi blog? po co mam pisać bloga?

Praktycznie nie ma branży, w której niemożliwe byłoby stworzenie rozbudowanej treści blogowej. Zawsze są tematy i wydarzenia, które możesz odkrywać i komentować.

Dają Ci one możliwość poznania aspektów Twojej firmy, organicznego wprowadzenia produktów na rynek i zaprezentowania swojej wiedzy.

Poza tym jest jeden główny powód, który przebija wszystkie inne, który sprawia, że ​​zalecamy tworzenie bloga: zwiększa to Twoją widoczność w wyszukiwarkach.

  • Zwiększenie widoczności marki i ugruntowanie pozycji witryny jako autorytetu w tej dziedzinie: dzięki ciągłemu strumieniowi wysokiej jakości artykułów informacyjnych na stronie, będziesz w stanie ustanowić swoją firmę jako autorytet w niszy. Pomoże Ci to ugruntować swoją markę i wzbudzić większe zainteresowanie.
  • Naturalny sposób na przedstawienie swoich usług/produktów: większość potencjalnych klientów nie ma czasu na przeczytanie 500 słów na temat jednego produktu; dodając w naturalny sposób swoje produkty do postów na blogu, możesz jednak organicznie generować zainteresowanie swoimi produktami i kierować reklamy na określone słowa kluczowe.
  • Dobry i merytoryczny blog daje możliwość uzyskania dostępu do serwisów społecznościowych, serwisów branżowych, forów.
  • W konkretnych przypadkach możesz tworzyć artykuły, które odpowiadają na najczęściej zadawane pytania dotyczące oferowanych przez Ciebie usług/produktów, co pomoże budować zaufanie wśród potencjalnych klientów.

O czym należy pamiętać podczas tworzenia bloga?

Spójny harmonogram

W blogowaniu chodzi o spójność i wytrwałość – gdy zaczniesz, Twój mózg prawdopodobnie będzie brzęczał pomysłami na tematy, o których chcesz pisać i badać. Musisz jednak uniknąć amatorskiego błędu polegającego na wyrzucaniu wszystkich tych interesujących artykułów w ciągu pierwszych kilku tygodni istnienia bloga. O wiele ważniejsze jest zachowanie spójności i zapewnienie ciągłego strumienia wysokiej jakości treści przez okres miesięcy, a nawet lat.

Lokowanie produktu i linkowanie wewnętrzne

Musisz zawsze pamiętać, że Twoim celem jest nie tylko pisanie ciekawych i pouczających artykułów, ale musisz znaleźć sposoby na kreatywne reklamowanie swoich produktów i linkowanie do swoich usług. Jest to kluczowa część prowadzenia udanego bloga, jeśli chcesz zwiększyć sprzedaż.

Projekt bloga

Sposób, w jaki projektujesz swojego bloga, wpływa również na to, jak będą go postrzegać czytelnicy, czy będą kontynuować przeglądanie Twojej witryny i jak godna zaufania wydaje się im treść. Potrzebujesz projektu, który sprawi, że treść będzie łatwa do odczytania i umożliwi czytelnikowi łatwe przeglądanie powiązanych, interesujących treści.

Nie krępuj się i zacznij tworzyć bloga już teraz

Do tworzenia treści nie potrzebujesz wyspecjalizowanych pracowników: po zaprojektowaniu sekcji blogowej na swoją stronę wystarczy sumienność, konsekwencja i odpowiedni dobór tematów, aby Twój blog był świeży i interesujący.

Kiedy zaczynasz pisać posty na blogu, zawsze musisz mieć na uwadze sposób, w jaki ludzie korzystają z Internetu. Większość ludzi nie szuka produktów pod ich pełną nazwą, ale raczej przeszukują wyszukiwarki i opisują swoje problemy/zadają pytania. Kiedy piszesz treść, musisz kierować na takie frazy kluczowe:

  • Jak robi się X?
  • Co wybrać – X czy Y?
  • Jak długo wytrzyma bateria X?
  • Ile kosztuje utrzymanie X?
  • Co jest lepsze: X czy Y?

W kolejnych wpisach postaramy się rozwinąć poruszone powyżej kwestie i przedstawić sposoby na efektywne prowadzenie firmowego bloga, więc zaglądaj do nas po więcej!

Podziel się swoją opinią
Avatar photo
Paweł Deluga

Założyciel i główna siła napędowa Webmedia STUDIO, wspierający przedsiębiorstwa w ekspansji biznesowej poprzez kompleksowe zarządzanie, wsparcie technologiczne, zabezpieczanie oraz doskonalenie stron opartych na WordPress i sklepów WooCommerce.

Artykuły: 22

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *